Din momentul în care un vizitator îți accesează website-ul, ai la dispoziție doar o jumătate de secundă pentru a face o impresie bună și pentru a obține o vânzare online, iar această decizie este influențată de textul si de elementele vizuale de pe pagină.
O piesă extrem de importantă pentru a crește vânzările online o reprezintă descrierea produselor tale, iar aici nu ne referim doar la textul în sine, ci și la cum este poziționat, cum este formatat, ce limbaj ai folosit sau cât de multe detalii ai pus în pagină, pentru că toate aceste lucruri contribuie la interacțiunea cu audiența ta și stabilește conexiunea emoțională dintre cititor și produsul tău.
În acest articol vei putea citi câteva sfaturi despre cum să scrii un text care să îți aducă vânzări.
Prioritizează beneficiile clientului peste capabilitățile produsului.
Unul dintre cele mai bune sfaturi de copywriting pe care îl poți implementa este să regândești modul în care descrii produsele tale. Când compui descrierea lor, cel mai important lucru pe care nu trebuie să îl uiți este că mereu trebuie să ai în vedere ce își dorește consumatorul.
Un studiu marca JungleScout spune că un potențial client își dorește:
- Prețul transportului să fie mic sau chiar gratuit
- Prețul produsului să fie accesibil
- Produsul să aibă review-uri bune
- Să existe metode de plată flexibile
- Să existe mai multe opțiuni de livrare
Cu alte cuvinte, chiar dacă funcționalitățile produsului atrag clienții, ele nu sunt neapărat factorul decizional într-o vânzare. Așadar, este lesne de înțeles că primul sfat pentru a scrie un text care vinde este evidențierea beneficiilor. Folosește expresii și cuvinte de marketing precum profesional, extraordinar, fantastic, ofertă limitată, etc și asigură-te că le scoți în evidență prin formatarea textului.
Cum să scrii un text care poate să atragă vânzări online
Ai mare grijă când formulezi descrierea produsului pe care îl vinzi. Verifică să nu ai greșeli gramaticale, folosește un text ușor de înțeles, prietenos și care să includă exact nevoia cumpărătorului tău.
Alătură-i produsului tău un scop precis
După ce te-ai hotărât ce cuvinte și expresii de marketing vei folosi, ai mare grijă ca ceea ce descrii să fie și adevărat. Asigură-te că ceea ce promiți în descrierea produsului tău este realist însă ajută-l pe client să înțeleagă repede și ușor care sunt beneficiile. De exemplu dacă vinzi un pix, promovează-l ca fiind instrumentul care nu te va lăsa atunci când vei semna un contract sau că nu agață pagina când il folosești, sau că pasta lui nu curge. Spune adevărul dar împachetează totul într-un text care declanșează dorința clientului de a-l cumpăra.
Vorbește direct cu audiența ta
Cel mai bun sfat în privința asta este să îi tratezi pe vizitatori ca fiind deja clienții brand-ului tău. Dacă vorbești cu ei la persoana a treia, aceștia se vor simți ca și cum tu rezolvi problema altora, nu a lor. Adresează-te direct lor și folosește un ton cald.
Concentrează-te pe ceea ce te diferențiază
Când scrii textul trebuie să te asiguri că acesta descrie ce faci tu mai bine decât competiția, iar audiența ta trebuie să înțeleagă repede acest lucru. De exemplu, dacă oferi prețuri mici, specifică asta în jumătatea de sus a ecranului. Scrie mare, Avem cele mai bune prețuri din piață, mândrește-te cu asta, explică de ce ai cele mai mici prețuri din piață și asigură-te că exploatezi la maximum acest beneficiu.
Nu te afunda în detalii
Vei fi tentat să precizezi absolut toate detaliile produsului tău. E și normal pentru că îți dorești ca vizitatorul să nu aibă niciun dubiu, însă ține minte că utilizatorii web nu au foarte multă răbdare. Studiile au arătat ca aproape 80% dintre cititori nu citesc pagina web ci mai degrabă o scanează vizual pentru a localiza informațiile relevante.
Așadar, dacă vrei sa convertești un utilizator într-un client, folosește o descriere concisă, accesibilă și ușor de citit.