Realizare site e-commerce: 10 greșeli de evitat

Articol scris de Bogdan

iulie 29, 2024


Știai că doar aproximativ 2% dintre vizitele pe un magazin online se finalizează cu o vânzare, și această statistică scade odată cu fiecare greșeală pe care o faci? Nu-i de mirare că realizarea unui site e-commerce și creșterea afacerii poate fi o provocare.

Acest articol îți va prezenta 10 greșeli comune în realizarea unui site e-commerce și cum să le eviți.

Neactualizarea și neprotejarea datelor

Datele sunt esențiale pentru un magazin online – fie că vorbim despre produse, comenzi sau clienți, iar neactualizarea și neprotejarea lor poate duce la pierderi semnificative. Deși platformele precum Shopify sau majoritatea găzduirilor web au backup intern, acestea nu sunt suficient de bune.

Soluție: Utilizează servicii de backup precum Rewind.io pentru a-ți proteja datele. Acestea îți permit să faci backup, să restaurezi și să gestionezi datele cu ușurință.

Dacă nu te descurci, apelează la abonamentul nostru de mentenanță web (cu prețuri începând de la 50 euro/lună) și ne ocupăm noi de tot.

Site-ul tău are un serviciu de suport pentru clienți ineficient

Suportul pentru clienți este crucial pentru orice afacere, în special pentru ecommerce pentru că interacțiunea fizică este inexistentă. Știai că 84% dintre consumatori consideră serviciul pentru clienți un factor cheie în decizia de cumpărare?

Un exemplu de succes este Timbuk2, care a redus timpul de răspuns cu 92% și a crescut veniturile cu 35% prin îmbunătățirea serviciului pentru clienți.

Soluție: Automatizează cererile de suport de bază folosind platforme precum Gorgias și oferă opțiunea de a vorbi cu un operator uman dacă este necesar.

O strategie SEO slabă

SEO este vital pentru vizibilitatea online, toată lumea știe asta. Dacă nu ești în topul rezultatelor căutării, clienții nu te vor găsi și vor cumpăra de la competitori, așa că degeaba ai un super site sau un produs extrem de bun…nu vei vinde absolut nimic.

Soluție: Construiește o strategie SEO care reflectă produsele și industria ta. Focalizează-te pe cuvinte cheie de nișă care aduc un ROI mai rapid. Dacă nu te pricepi la SEO dar totuși vrei să te ocupi tu de optimizare web, poți începe prin a citi ghidul nostru de optimizare SEO potrivit pentru orice afacere. Dacă vrei să apelezi la un profesionist SEO, trimite-ne un mesaj și te ajutăm noi.

Management defectuos al stocurilor și depozitării

Managementul stocurilor și al depozitării este crucial pentru experiența clienților iar dacă ignori acest, vei ajunte la comenzi pierdute și la o ploaie de review-uri negative. În ziua de azi suntem obișnuiți cu termene de livrare extrem de mici, nimeni nu mai vrea să aștepte o lună până îi vine un tricou.

Soluție: Dacă ai un magazin mare, investițiile în sisteme de management al stocurilor și depozitării; dacă ai un magazin cu puține produse, asigură-te că ai un stoc suficient măcar pentru produsele populare. Fii mereu transparent cu privire la situatia stocului, dacă un client comandă ceva ce nu e pe stoc, anunță-l cât se poate de repede. De preferat ar fi ca pentru produsele pe care nu le ai în stoc să nu accepți plata online.

Spamarea clienților cu marketing prin email

Există o linie fină între marketingul prin email și spam iar suprasolicitarea clienților cu emailuri va duce mereu la dezabonarea acestora. Cu toții știm cât de enervant este să îți faci un cont pe un site și apoi să te trezești cu mailuri zilnice!

Soluție: Utilizează unelte de marketing precum Klaviyo sau Dotdigital pentru a crea strategii eficiente și pentru a automatiza trimiterea emailurilor bazate pe comportamentul consumatorilor.

Informații vagi despre mărimi

Clienții se bazează pe tabelele de mărimi pentru a alege produsele potrivite iar informațiile vagi duc la returnări masive și la frustrări maxime. Noi la Braincode, când dezvoltăm un magazin online de haine, punem foarte mult accentul pe ghidul de mărimi, cerem clientului (sau trimitem fotograful nostru) să facă poze profesioniste și cel mai important, să ne ofere mărimile fotomodelului: greutate, înălțime, talie, etc. Toate aceste informații fac parte din ghidul de mărimi.

Soluție: Furnizează tabele de mărimi detaliate și încurajează conținutul generat de utilizatori pentru a ajuta alți clienți să înțeleagă mai bine cum se potrivesc produsele.

Alegerea greșită a platformei pentru scalare

Alegerea platformei potrivite este esențială pentru viitorul afacerii tale. Când dezvolți un magazin online, gândește pe termen mediu și lung. Alegerea unei platforme greșite poate duce la o încărcare lentă a site-ului și la pierderi de vânzări.

Soluție: Alege platforme construite pentru scalare, precum Magento sau WooCommerce. Dacă nu deții o afacere cu rulaj de milioane de euro care își permite o echipă de dezvoltare web, nu accepta platforme de ecommerce custom!

Mai exact, dacă apelezi la o agenție web pentru realizarea magazinului online, refuză ca ei să îți facă propria ta platformă pentru că ei fi la mâna lor pentru suportul tehnic.

Neactualizarea software-ului

Actualizarea software-ului este esențială pentru securitatea site-ului, iar asta este încă un motiv pentru care trebuie să folosești o platformă populară și nu ceva custom. Software-ul învechit este vulnerabil la atacuri și ca să îți faci o idee, in septembrie 2020, peste 2000 de site-uri construite in Magento și care nu au mai fost actualizate, au fost sparte în decursul a doar două zile!

Soluție: Utilizează o platformă pe care actualizările software se fac ușor sau apelează la o firmă de mentenanță web pentru a menține securitatea site-ului.

Lipsa accesibilității site-ului

Accesibilitatea este importantă pentru toți clienții. Lipsa acesteia poate duce la pierderea vânzărilor și probleme legale. Apropo, știai că există o directivă europeană despre accesibilitatea web, care trebuie aplicată de toate site-urilor? De asemenea, știai că există riscul de a fi sancționat?

Soluție: Asigură-te că site-ul tău respectă cerințele de accesibilitate și oferă o experiență excelentă pentru toți utilizatorii…altfel ești pasibil de amenzi.

Greșeli de traducere

Traducerea automată a conținutului poate duce la greșeli și probleme culturale. Un exemplu este KFC, care a tradus greșit sloganul „finger-licking good” în China. În loc să apeleze la un traducător, aceștia au folosit tool-ul lor automat iar acesta a tradus mesajul în „eat your fingers off”. Super, nu?

Soluție: Utilizează traducători locali sau unelte precum Langify și WeGlot pentru a asigura traduceri corecte și adaptate cultural.

Concluzie

Realizarea unui site e-commerce de succes necesită evitarea acestor greșeli comune. Concentrează-te pe fiecare aspect al afacerii tale și implementează strategii eficiente pentru a crește șansele de succes. Dacă ai nevoie de ajutor suplimentar, nu ezita să citești restul articolelor noastre sau să ne trimiți un mesaj.

Ai nevoie de ajutor în dezvoltarea sau promovarea unui website?

Te putem ajuta noi, lasă-ne un mesaj și îți oferim consultanță gratuită.

Ai nevoie de mai multe servicii? Îți oferim un pachet complet care include dezvoltare website, consultanță si hosting începând de la doar 100 euro/lună. Află mai multe aici.

Am nevoie de consultanță

Alte articole interesante…