Cum să folosești email marketing ca să îți promovezi afacerea

Articol scris de Bogdan

august 18, 2023

Campania de email marketing este una dintre cele mai vechi însă și cele mai bune tactici de marketing online. Cu toate că s-a scris mult despre moartea acestui tip de promovare, studiile arata că acesta are în continuare cel mai bun ROI.

cifre email marketing

O campanie de email marketing are foarte multe avantaje, printre care:

  • este accesibilă financiar
  • nu depinde de niciun algoritm
  • este ușor de personalizat

Promovarea prin intermediul email-ului este o parte integrală a oricărei companii, așa că ar fi bine să înveți și tu cum să o folosești.

Beneficiile marketing-ului prin email

Un aspect important al mesajelor de marketing prin email îl reprezintă faptul că nu depinzi de nicio altă platformă de advertising. Tu stabilești când trimiți mesajele, ce conțin acestea și cine ar trebui să le primească.

Email marketing-ul este de fapt un dialog unul-la-unul cu audiența ta iar rezultatele sunt foarte ușor de interpretat. Poți vedea imediat câți destinatari au deschis mesajul, câți dintre ei au accesat produsul promovat și câți l-au cumpărat.

Probabil cel mai important aspect al unui mesaj promoțional este limbajul folosit, iar un lucru pe care trebuie să îl știi este că majoritatea cititorilor apreciază un limbaj familiar.

  • 84% dintre clienții B2C și 83% dintre cei B2B sunt dispuși să apeleze la o companie care îi tratează ca o persoană (deci, limbaj familiar, cald)
  • 87% dintre companiile care se promovează online folosesc deja email-ul ca și platformă de distribuție a conținutului
  • 81% dintre companiile mici și medii se bazează pe email pentru primul contact cu potențialii clienți, iar 80% dintre ei pentru retenția clienților
  • 78% dintre companiile care se promovează online au resimțit o creștere a interacțiunii clienților (deschiderea mesajelor) în anul 2022

Email marketing-ul este mai puțin impersonal și poate chiar să construiască relații strânse cu clienti.

Cum să lansezi o campanie de email marketing

Hai să vedem care sunt principalele metode prin care îți poți promova website-ul prin campanii de email marketing.

Alege o plaformă pentru distribuția mesajelor

Înainte să lansezi o campanie de email marketing trebuie să decizi ce platformă de email ți se potrivește. Dacă ai cunoștințe limitate de HTML, atunci orientează-te către platforme care îți oferă atât un editor de email cât și template-uri gratuite.

Construiește-ți lista de prospecți

Este extrem de important să ai grijă la cum strângi adresele de email pe care ulterior le vei folosi în campaniile tale. Ține cont de legislația în vigoare și de regulamentul GDPR. Un prim pas prin care îți poți construi lista de prospecți este prin lansarea unui formular de înregistrare pentru newsletter. Explică-le vizitatorilor care sunt beneficiile înscrierii în acest newsletter și expune-le faptul că se pot retrage foarte ușor, oricând doresc ei.

Majoritatea platformelor de email marketing îți vor sugera să obții și confirmarea utilizatorului o dată ce acesta s-a înscris în newsletter, iar noi îți recomandăm cu tărie să faci asta. Prin confirmare, utilizatorul va primi un email prin care este rugat să își verifice adresa de email. Această confirmare te va ajuta să elimini orice adresă invalidă, precum boti sau adrese false folosite doar pentru a vedea dacă în urma înscrierii în newsletter-ul tău pot obține anumite beneficii materiale sau financiare.

Personalizează mesajul

Hai să ne imaginăm că ai deja lista de prospeți cărora vrei să le trimiți mesajul promoțional. Pentru cele mai bune rezultate, folosește o platformă de email marketing care îți permite personalizarea mesajului trimis prin folosirea de conținut dinamic. Printre altele asta înseamnă să poți extrage numele fiecărei persoane din listă si apoi să il adaugi în mesajul trimis, astfel încât să pară cât mai personal.

Sfaturi pentru o campanie de email marketing reușită

Ai deja lista de prospecți, ai platforma de email marketing potrivită, acum urmează să scrii mesajul promoțional. În cele ce urmează vom discuta despre cum trebuie să arate un mesaj.

Mesajul email-ului are un rol vital. Asigură-te că acesta exprimă clar beneficile produsului pe care îl promovezi. Câteva sfaturi:

  • subliniază avantajele produsului
  • stârnește curiozitatea
  • pune un titlu care încurajează o acțiune (ex. Comandă acum)
  • evită mesajele criptice
  • evită cuvinte care pot declanșa filtrul anti-spam, precum: Super reducere $$$, titlu scris doar cu majuscule, multe semne de punctuație

Ai nevoie de ajutor în dezvoltarea sau promovarea unui website?

Te putem ajuta noi, lasă-ne un mesaj și îți oferim consultanță gratuită.

Ai nevoie de mai multe servicii? Îți oferim un pachet complet care include dezvoltare website, consultanță si hosting începând de la doar 100 euro/lună. Află mai multe aici.

Am nevoie de consultanță

Alte articole interesante…

0 Comentarii