Pe lângă crearea unui site web, o bună optimizare SEO este una dintre cele mai importante strategii de marketing pe care o poți face pentru site-ul tău.
Aceasta te ajută să ajungi mai rapid în fața publicului tău țintă fără a plăti pentru fiecare clic. În majoritatea cazurilor, o pagină web bine optimizată poate atrage mai mult trafic de calitate pe site-ul tău, deoarece probabil se potrivește cu intenția de căutare a utilizatorului.
Și după cum știm cu toții, mai mulți vizitatori potriviți prin trafic organic înseamnă că ai mai multe șanse să îi convertești în clienți plătitori.
Optimizarea SEO a site-ului tău necesită timp și efort, si chiar dacă nu necesită bani (atât timp cât te ocupi tu de asta și nu apelezi la un consultant SEO), a ajunge pe prima pagină în Google este un proces foarte complicat. Dacă este prima dată când te apuci de optimizare web, îți recomandăm să citești ghidul complet SEO pentru afaceri.
Pentru a te ajuta să îți atingi potențialul mai rapid, în acest articol îți voi prezenta cinci greșeli SEO pe care oamenii le fac de obicei când se apucă de optimizare web pentru motoarele de căutare. Chiar dacă par nesemnificative, aceste greșeli SEO îți pot distruge munca depusă și îți pot arunca site-ul în ultimele pagini din Google.
Hai să începem!
Greșeala SEO #1: Neglijarea Conținutului
O greșeală majoră în SEO este să nu pui conținutul pe primul loc. Conținutul atrage vizitatorii și îi face să revină. Fără conținut relevant și de calitate, eforturile SEO vor fi în zadar.
Conținutul site-ului trebuie să fie captivant
Asigură-te că site-ul tău are un conținut bine scris, informativ și captivant. Trebuie să fie ceva ce oamenii vor să citească și ideal, să trimită să menționeze pe alte site-uri. Dacă reușești să obții backlink-uri pe site-uri cu reputație bună, site-ul tău va fi catapultat în primele poziții din Google.
Conținutul site-ului trebuie să fie ușor de citit
Conținutul optimizat SEO se concentrează pe un cuvânt cheie specific, de exemplu agenție de web design. Scrie natural, nu umple articolul cu el. Nu repeta de zeci de ori cuvântul cheie (SEO keyword) pentru că textul va fi enervant de citit.
Concluzie: Concentrează-te pe producerea de articole de calitate, bogate în cuvinte cheie, care să-ți captiveze și informeze cititorii. Acesta este cel mai bun mod de a îmbunătăți clasamentul site-ului și de a atrage mai mult trafic.
Greșeala SEO #2: Ignorarea strategiei SEO
Dacă nu monitorizezi și ajustezi SEO-ul site-ului tău în mod regulat, vei rata multe ocazii să crești in rezultate. Algoritmii motoarelor de căutare se schimbă constant, iar noi strategii apar mereu. Fără a fi la curent cu ultimele tendințe SEO, vei rămâne rapid în urmă față de concurență.
Concluzie: Dezvoltă o strategie SEO și lucrează la ea în mod regulat, nu doar când apar probleme sau ai nevoie de mai multe vânzări.
Greșeala SEO #3: Folosirea Cuvintelor Cheie Greșite
Dacă nu folosești cuvintele cheie potrivite în conținutul site-ului tău, vei atrage oameni care nu au treabă cu scopul site-ului tău.
Ce sunt cuvintele cheie?
Cuvintele cheie sunt termenii pe care oamenii îi folosesc când caută informații online. Dacă nu folosești pe cele potrivite, algoritmul motoarelor de căutare nu va afișa site-ul sau articolul tău în rezultatele căutării.
De exemplu, să zicem că vinzi articole de pescuit, printre care lansete. Un cuvânt cheie bun ar fi „lansetă răpitor ieftină”, insă în locul lui, tu folosești cuvântul cheie „pește bio”. Ce caută utilizatorul care se uită după pește bio pe Google? Mâncare, nu? Tu depui efort, consumi timp pentru a fi indexat in Google cu „pește bio” iar când intră un vizitator…vede lansete. Clar nu vei vinde nimic, nu-i așa?
Concluzie: Concentrează-te pe folosirea cuvintelor cheie potrivite pentru produsul sau serviciul tău. Folosirea cuvintelor cheie greșite nu va atrage publicul țintă.
Greșeala SEO #4: Optimizare web făcută fără habar
Una dintre greșelile comune în SEO este încercarea de a face prea multă optimizare la nivel înalt, cum ar fi:
- Optimizarea pentru cuvinte cheie greșite
- Folosirea de titluri și descrieri meta slab scrise
- Obținerea de backlink-uri de la site-uri irelevante
- Neatenția la tipurile de căutări pe care le fac clienții
Dacă vrei o clasare bună în Google, trebuie să te concentrezi pe acțiuni care vor îmbunătăți cu adevărat site-ul. De exemplu, ar trebui să te concentrezi pe crearea de conținut calitativ, construirea de backlink-uri relevante și asigurarea că site-ul tău este optimizat pentru dispozitive mobile.
Dacă te concentrezi pe tipuri greșite de optimizare vei afecta negativ clasamentul site-ului tău.
Concluzie: Investește timp în activitățile care vor face cu adevărat diferența în clasamentul site-ului tău.
Greșeala SEO #5: Nu te concentrezi pe calitate
Calitatea conținutului este esențială în SEO. De aceea, este o greșeală să te concentrezi pe cantitate în detrimentul calității când vine vorba de conținutul site-ului tău. Umplerea paginilor cu conținut de calitate scăzută și plin de cuvinte cheie nu numai că va alunga vizitatorii, dar te va penaliza și Google.
Concluzie: Concentrează-te pe producerea de conținut de calitate pe care oamenii chiar vor să îl citească și să trimită mai departe. Folosește instrumente precum Answer the Public sau sugestiile de căutare Google pentru a vedea ce întrebări pun oamenii în nișa ta.
In concluzie
Dacă ai nevoie de ajutor cu site-ul tău, în special pentru a-l optimiza pentru căutări și a evita cele 5 greșeli de strategie SEO menționate, contactează-ne. Uneori, este mai ieftin să apelezi la o agenție de web design profesionistă care oferă servicii SEO complete decât să te ocupi singur de optimizare web, dacă nu știi despre ce este vorba. Suntem bucuroși să te ajutăm să optimizezi site-ul pentru motoarele de căutare.