Dezvoltare website de afaceri: 5 pagini web pe care trebuie să le aibă

Articol scris de Bogdan

iunie 27, 2024

Bun, ai o afacere și dorești să îi dezvolți singur un website. Dacă nu ai nici cea mai mică idee despre ce înseamnă dezvoltare website, și dacă nu dorești să apelezi la o agenție de dezvoltare web, există multe platforme de creeare site-uri fără experiență rapid.

Wix și Squarespace sunt probabil două dintre cele mai populare tool-uri de creare site-uri gratis pe care le poți folosi fără să ai nici cel mai mic habar despre cum se construiește un site. Chiar dacă noi nu recomandăm așa ceva (mai ales dacă e vorba de dezvoltarea unui site pentru o afacere), nu putem nega că aceste soluții de realizare site-uri web sunt bune pentru cei care nu dispun de un buget pentru a apela la o firmă de web design.

Ok, să zicem că dorești să faci un site pentru firma ta. Tu știi ce trebuie să conțină o pagină web?

De ce trebuie să ai un website

Am observat că foarte multe afaceri se folosesc de platformele de social media pe post de website. Agenția noastră de web design este din București și o dată pe lună ieșim cu toții la masă la un restaurant. Nu de multe ori mi s-a întâmplat să intru pe site-ul unui local și de acolo să fiu redirecționat către pagina lor de Instagram. Este foarte frustrant pentru client și foarte periculos pentru companie.

Fără un website, afacerea ta este la mila altor platforme. Dacă acea platformă – fie ea Facebook sau Instagram – decide să schimbe modul în care funcționează, s-ar putea să nu mai poți să-ți promovezi afacerea așa cum ai nevoie pentru a ajunge la clienții tăi. Pe scurt, te joci cu planul tău de marketing dacă te bazezi doar pe platformele sociale. Asta nu înseamnă că nu ar trebui să fii prezent pe ele, ci doar că nu ar trebui să fie singurul mod prin care îți promovezi afacerea.

Afacerea ta are nevoie de un website. Website-ul este al tău. Controlezi funcțiile și designul. Determini ce poți și ce nu poți publica și vinde. Nu trebuie să-ți faci griji pentru schimbările de algoritm sau de design care îți afectează afacerea. Ești în control.

Primul pas în dezvoltare website

Dacă citești această postare, probabil realizezi avantajul de a avea un website. Este posibil să ai deja o prezență online pentru afacerea ta. Acesta este chiar primul pas. Trebuie să fii pregătit mental pentru a realiza un website, chiar dacă lucrezi cu o agenție de design web, cu un designer freelancer sau dorești să dezvolti un website singur. Construirea unui website necesită muncă. Trebuie să fii pregătit mental să depui efortul. După cum ziceam, decizia de a construi un website pentru afacerea ta este primul pas pe care trebuie să îl faci.

Stabilirea obiectivului unui site

Al doilea pas este să determini ce ai nevoie pe website-ul tău. Cu alte cuvinte, trebuie să răspunzi la întrebarea:

Câte pagini web trebuie să am pe site?

Pentru a planifica website-ul (a crea un sitemap), trebuie să știi câte pagini vei avea pe website.

Numărul de pagini pe un website variază. Unele site-uri sunt mici, altele sunt mari. Dar indiferent cât de mic sau mare este website-ul tău, cred că ar trebui să ai cel puțin 5 tipuri de pagini pe website.

Care sunt cele 5 tipuri de pagini web de care are nevoie orice afacere?

Pentru clarificare, website-ul tău nu are nevoie doar de cinci pagini, ci mai exact are nevoie de cel puțin 5 tipuri de pagini. Prin tip, mă refer la categorie.

Te poți gândi la fiecare tip sau categorie ca la un subiect diferit la școală. Înveți tipuri diferite de informații în fiecare subiect, dar toate lucrează împreună pentru a-ți oferi o educație bună și completă.

Același lucru este valabil și pentru website-ul tău. Fiecare tip de pagină pe un website este diferit, dar toate lucrează împreună pentru a spune povestea afacerii tale și pentru a-ți promova produsul sau serviciul către clientul tău ideal.

Pagina principală (homepage)

O pagină principală este prima pagina care se încarcă în momentul în care intri pe site-ul tău și este una dintre cele mai vizitate pagini. De asemenea, este pagina la care te întorci de obicei după ce vizitezi alte url-uri de pe site.

Pagina principală a site-ului tău ar trebui să facă următoarele:

Prima pagină trebuie să arate avantajul tău (unique value prop)

Dacă ai concurenți (și probabil că ai), atunci trebuie să te evidențiezi cumva pentru că potențialii tăi clienți sunt bombardați non stop de advertising-ul și marketing-ul competitorilor tăi. Pentru a ajunge la clientul tău, trebuie să îl treci peste asta și să îi arăți de ce ești diferit.

Acest unique value prop trebui să fie primul lucru pe care utilizatorul îl vede când intră pe site-ul tău, iar acesta ar trebui să fie pus în prima parte a site-ului, cea care se mai numește și hero section.

Folosește o frază scurtă, memorabilă, care captează imediat atenția. Uite un exemplu de hero section cu un bun value prop de pe site-ul unor clienți de-ai noștri:

Descriere unique value prop

Când intri pe site-ul ready-meals.ro știi exact despre ce este vorba și ce îți oferă această afacere.

Prima pagină ar trebui să arate recenzii ale clienților tăi

Oamenii vor să lucreze cu oameni care sunt buni în ceea ce fac. Dar cum știi că cineva este bun sau că un produs chiar face ceea ce spune că face? Dovada socială este răspunsul.

Fiecare pagină principală ar trebui să aibă o secțiune de testimoniale. Un loc unde oamenii pot citi sau viziona ce au spus alții despre tine sau produsul tău.

De exemplu, pe pagina agenției noastre, braincode.ro avem o secțiune de testimoniale în care am pus trei astfel de recenzii:

recenzii pozitive braincode.ro

Îți recomandăm ca această secțiune să fie clară și de preferat să conțină și câteva informații despre persoana care ti-a lăsat recenzia (poză, nume, companie, etc). Atenție la GDPR, nu publica datele fără acordul acelor persoane!

Prima pagină ar trebui să arate serviciile tale

Pagina ta principală ar trebui să aibă și o secțiune unde îți listezi serviciile sau produsele. Nu trebuie să intri în detalii despre tot ce oferi sau despre toate avantajele produsului tău. Aceasta este treaba unei pagini de servicii sau produse.

De exemplu, clientul nostru IdeaFilm.ro are prezentate pe scurt serviciile sale principale, sub formă de zig-zag:

servicii idea film

Prima pagină trebuie să conțină o secțiune despre afacere/tine

Pagina ta principală ar trebui să aibă o secțiune care oferă o scurtă descriere despre tine sau compania ta. Nu trebuie să fie mai lungă decât un paragraf și dacă e nevoie, să conțină un buton care trimite utilizatorul către o pagină unde poate citi mai multe informații.

De exemplu, pe pagina principală a unui client de-al nostru (FEG Energy), am pus două paragrafe si câteva puncte cheie despre companie:

informatii feg energy

Nu uita: în această secțiune trebuie să-l faci pe utilizator să înțeleagă cine ești în mai puțin de un minut.

O pagină principală trebuie să acopere pain point-urile clienților

Descoperă care sunt punctele dureroase ale clienților tăi ideali, evidențiază-le și apoi oferă-le produsul sau serviciul tău ca și soluție.

De exemplu, pentru un client care oferă sisteme de irigații, pe prima pagină apare un pain point major al celor care caută serviciile lui:

exemplu pain point client

Identifică cea mai mare problemă pe care o rezolvă afacerea ta și fix pe aia pune-o pe prima pagină.

Prima pagină trebuie să conțină un buton CTA (call to action)

Ok, pana acum ai pus recenzii, informații despre serviciile tale, un pain point dar nu poți să te aștepți ca vizitatorii să-și dea seama ce vrei să facă. Trebuie să fie clar. Ar trebui să rezerve o consultație cu tine? Ar trebui să cumpere produsul sau serviciul tău? Să programeze o demonstrație? Să se înregistreze pentru o încercare gratuită? Ce ar trebui să facă dacă sunt convinși că tu sau produsul tău este potrivit pentru ei?

În exemplu de mai jos poți vedea un buton de tip CTA făcut pentru un client de-al nostru:

exemplu call to action

Acest buton call to action trebuie să îl facă pe utilizator să înțeleagă care este pasul următor, dacă acesta a decis că vrea să apeleze la tine sau la serviciile tale.

Prima pagină trebuie să conțină informațiile de contact

Nu uita să incluzi informațiile tale de contact. Pagina principală ar trebui să ofere clienților o modalitate de a te contacta – link-uri sociale, număr de telefon, e-mail. Ar trebui să furnizezi aceste informații pe pagina principală a website-ului tău. De asemenea, ar trebui să incluzi o secțiune care să facă legătura către pagina de contact.

Uite de exemplu cum arată secțiunea de contact de pe pagina noastră:

exemplu sectiune contact home page

După cum poți vedea, secțiunea are toate datele necesare clientului: număr de telefon, adresă de email, conturi de social media și un mic formular prin care ne poate scrie.

Ca să sumarizăm, prima pagină trebuie să conțină următoarele informații:

  • Hero section;
  • Descrierea ta sau a companiei tale;
  • Descrierea serviciilor;
  • Descrierea cel puțin unui pain point;
  • Un buton CTA;
  • O secțiune de contact.

Acestea sunt toate secțiunile de bază pe care ar trebui să le ai pe pagina principală a website-ului tău.

Pagina About us (despre noi)

Pagina Despre Noi este a doua cea mai importantă pagină de pe un website, după pagina principală. Crezi sau nu, mai multe persoane vor vizita pagina Despre Noi decât orice altă pagină de pe website-ul tău.

De ce este pagina Despre Noi a doua cea mai vizitată pagină?

Oamenii vor să știe cu cine lucrează și de ce tu sau compania ta sunteți calificați să oferiți produsele și serviciile pe care le oferiți.

Gândește-te bine la pagina Despre Noi

Este important să acorzi atenție acestei pagini. Dacă este a doua cea mai vizitată pagină de pe website-ul tău, trebuie să depui efortul necesar pentru a crea o pagină care să evidențieze povestea, abilitățile și competențele tale.

Pagina Despre Noi nu este doar despre tine

Când începi să te gândești la conținut, nu lista doar toate lucrurile pe care le-ai făcut. Pagina Despre Noi nu este CV-ul tău. Ar trebui să listezi experiența, realizările, abilitățile și premiile tale dacă site-ul este unul personal sau istoricul, tradiția, clienții și echipa, dacă este un website corporate.

Gândește-te din perspectiva unui client. Scrie în așa fel încât să răspunzi la întrebările sau obiecțiile pe care le-ar putea avea despre tine sau despre compania ta.

Pune-te în locul lor

Personal ridic la rang de artă redactarea textului pentru o pagină Despre Noi, și pe mine mă ajută să ma pun în locul clientului ideal atunci când lucrez la un site. Petrece timp gândindu-te la toate lucrurile pe care ai vrea să le știi despre o companie care oferă produsul sau serviciul tău înainte de a angaja sau a cumpăra de la ei.

Notează întrebările și obiecțiile pe care le-ai avea. Apoi răspunde acestor întrebări și obiecții folosindu-te de experiența, realizările, abilitățile și premiile tale.

Pagina de produse sau servicii

Dacă ai urmat instrucțiunile mele pentru pagina principală, ar fi trebuit să listezi produsele sau serviciile oferite de compania ta. Acum este momentul să creezi pagini care să evidențieze serviciile sau produsele tale.

Câte pagini ar trebui să creezi în această categorie?

Numărul de pagini pe care le proiectezi și le construiești va depinde de numărul de produse sau servicii pe care le oferi.

Creează o pagină separată pentru fiecare produs sau serviciu

Fiecare produs sau serviciu ar trebui să aibă propria sa pagină. Dintr-o perspectivă SEO și de vânzări, a avea multiple pagini care explică produsele și serviciile tale este o strategie bună.

Scrierea mai multor pagini îți permite să te concentrezi pe un singur cuvânt cheie și să tratezi toate obiecțiile sau să evidențiezi toate beneficiile acelui produs sau serviciu. De asemenea, îți permite să oferi diferite call to actions în funcție de produsul sau serviciul prezentat.

Pagina de contact

Fiecare afacere ar trebui să facă ușor pentru clienți să o contacteze. La minimum, informațiile tale de contact ar trebui să fie prezentate în secțiunea de subsol a fiecărei pagini.

Dar acesta este doar un minimum, ideal ar fi să ai și o pagină de contact separată. O pagină principală unde clientul tău poate găsi toate informațiile necesare pentru a lua legătura cu tine.

Pagina de contact este, de asemenea, o oportunitate de a direcționa clientul către persoana sau departamentul potrivit pentru întrebarea, problema sau nevoia de achiziție.

Dacă ești o companie mare, s-ar putea să ai mai multe departamente. Este mai ușor și mai eficient pentru toată lumea dacă știu exact cum să ia legătura cu persoana cu care trebuie să vorbească pentru a obține informațiile necesare.

Este o pierdere de timp și resurse pentru toată lumea să facă multiple încercări de contact pentru a ajunge la persoana sau departamentul corect așa că asigură-te că ii oferi clientului toate punctele de contact, cât mai clar posibil.

Pagina de blog

Da, cred că fiecare website are nevoie de un blog. Poate că nu ești cel mai bun scriitor din lume sau poate crezi că nimeni nu vrea să îți citească blogul, dar tot ai nevoie de un blog.

De ce ai nevoie de un blog, te întrebi?

SEO

Blogurile oferă o oportunitate de a produce conținut care va ajuta website-ul tău să se claseze în motoarele de căutare. Dacă vrei trafic organic (trafic către website-ul tău pentru care nu trebuie să plătești), trebuie să petreci timp producând conținut. Un blog este o modalitate bună de a produce conținut regulat și focusat care îți va oferi o oportunitate de a te clasa mai bine.

Oferă răspunsuri

Un blog este, de asemenea, o oportunitate bună de a răspunde la întrebările pe care le pot avea clienții tăi.

Abordează în detaliu

Un blog oferă, de asemenea, spațiul necesar pentru a evidenția aspecte specifice ale produsului sau serviciului tău într-un mod mai detaliat.

Prezintă-ți personalitatea

În plus, un blog este o modalitate de a-ți prezenta personalitatea, mai ales dacă produci un blog de tip video sau podcast. Oamenii vor să lucreze cu persoane pe care le cunosc și le plac. Un blog este o modalitate prin care oamenii pot ajunge să te cunoască, chiar dacă nu te-au întâlnit niciodată în persoană sau la telefon.

Oferă actualizări

În cele din urmă, un blog este o oportunitate de a oferi actualizări despre produsul sau serviciul tău sau de a evidenția evenimente recente pe care le-ai organizat sau la care ai participat.

Concluzie

O pagină principală, o pagină Despre Noi, o pagină de servicii sau produse, o pagină de contact și un blog sunt cele cinci tipuri de pagini pe care fiecare website ar trebui să le aibă. Poți adăuga și alte tipuri de pagini, cum ar fi o pagină de întrebări frecvente (FAQ) sau o galerie. Dar la minimum, trebuie să incluzi aceste pagini pe website-ul tău.

Dacă ai nevoie de ajutor pentru proiectare și dezvoltare website, contactează-mă. Mi-ar plăcea să aflu mai multe despre tine și să te ajut să construiești, să menții și să promovezi compania ta. Poți să mă contactezi la: [email protected]

Ai nevoie de ajutor în dezvoltarea sau promovarea unui website?

Te putem ajuta noi, lasă-ne un mesaj și îți oferim consultanță gratuită.

Ai nevoie de mai multe servicii? Îți oferim un pachet complet care include dezvoltare website, consultanță si hosting începând de la doar 100 euro/lună. Află mai multe aici.

Am nevoie de consultanță

Alte articole interesante…