Cum să alegi cea mai bună platformă de social media pentru afacerea ta

Articol scris de Bogdan

august 18, 2023

Cu toate că rețelele de social media au apărut ca o modalitate prin care tinerii să poată lua legătura unii cu alții, să se mândrească cu pozele lor și să fie la curent cu cele mai noi petreceri, la puțin timp după aceea marile companii au realizat ce potențial imens au aceste rețele. Dacă in publicitatea online standard reprezentată de motoarele de căutare cumpărătorul trebuia să găsească produsul, în rețelele de socializare precum Facebook, Instagram sau TikTok, produsul se prezintă potențialului cumpărător. Acest lucru a adus o revoluție in advertising, mai ales pentru afacerile care vor să îți promoveze produse de care tu nu ai habar sau pe care nu le-ai căutat până atunci.

Bun, știm cu toții că trebuie să ne promovăm afacerea pe Facebook sau că trebuie să facem boost la postări pe Instagram și multe companii deja lucrează cu agenții de advertising însă ce se întâmplă dacă bugetul afacerii tale este prea mic pentru a apela la un altcineva? Pe ce platformă ar trebui să te promovezi? Ideal ar fi pe toate dar această decizie probabil că ți-ar consuma bugetul într-o oră.

În cele ce urmează vom discuta despre cum identifici cea mai bună platformă de social media pentru afacerea ta. Le vom compara pe toate și vom face un exercițiu de imaginație folosind un produs fictiv, mai exact o băutură.

Cel mai important aspect al unei campanii de social media de succes este identificarea profilului companiei și al audienței tale și apoi depistarea locului optim unde aceste două profiluri se întâlnesc.

Există platforme de social media potrivite sau nepotrivite pentru afacerea mea?

Răspunsul scurt este că nu, nu există însă este foarte important să îți adaptezi metoda de promovare pe rețeaua aleasă. De exemplu, o companie care vinde sisteme de climatizare ar putea să găsească mai ușor clienți pe Facebook sau Linkedin decât pe Instagram sau TikTok, însă o campanie de advertising gândită pentru tineri, s-ar putea să aibă succes și pe aceste două rețele.

Să revenim la alegerea rețelei sociale pentru promovarea afacerii. Mai sus spuneam că primul lucru pe care trebuie să îl faci este să conturezi profilul companiei (sau al produsului). Gândește-te la următoarele:

  • Identifică țelul afacerii tale: cine este compania, ce face și de ce o face
  • Prin ce se face compania ta specială?
  • Alege un set de cuvinte care descriu cum vrei să fie percepută compania ta; folosește Brand Deck pentru acest exercițiu
  • Studiază website-urile competitorilor, profilele lor de social media și reclamele lor pentru a-ți face o idee despre ce captează audiența

Cum sa alegi platforma de social media potrivită afacerii tale?

Pentru a alege platforma potrivită trebuie să ai în vedere următoarele întrebări:

  • Cine este audiența afacerii tale și ce platforme folosesc cu precădere
  • Ce mesaj încerci să promovezi despre afacerea ta?
  • Cum se integra platforma de social media prezența ta online?

După ce avem planul făcut, urmează să alegem platforma potrivită pentru compania noastră fictivă care vinde băuturi alcoolice.

Facebook

Facebook este platforma de social media consacrată, toată lumea o știe și probabil că majoritatea potențialilor clienți au deja conturi.

  • Facebook are peste 2.5 miliarde de utilizatori pe lună
  • Prețul reclamelor pe Facebook sunt printre cele mai accesibile în special pentru companiile mici
  • Are propria platformă de vânzări online ceea ce poate scuti afacerea noastră fictivă de o investiție suplimentară în dezvoltarea unui website de e-commerce.
  • Review-urile primite pe Facebook contribuie foarte mult la succesul afacerii
  • Facebook are o plajă mare de vârstă, cu majoritatea utilizatorilor activi având între 18 și 54 de ani.

Reclamele pe Facebook sunt ideale dacă băutura noastră fictivă e un vin la un preț decent și care poate fi consumat atât simplu cât și cu apă minerală.

Linkedin

Linekdin este cea mai mare platformă pentru profesioniști și un mediu dedicat conexiunilor profesionale.

  • Linkedin are peste 850 milioane de utilizatori înregistrați
  • Pe Linkedin sunt peste 58 milioane de companii înregistrate
  • Linkedin este considerată cea mai populară platformă pentru B2B
  • Pentru targeting, Linkedin oferă câteva metode extrem de importante pe care nu prea le găsești pe restul platformelor, precum nivelul de educație, titlul sau experiența de muncă
  • Deține o platformă de publicare articole -Pulse- unde companiile pot publica post-uri pentru a atrage trafic către website-urile lor.

Pe Linkedin nu există clipuri cu pisici, selfie-uri sau check-ins, așadar aceasta ar fi o platformă bună dacă băutura noastră fictivă ar fi ceva ce se consumă încet și care se degustă, precum un whisky.

Instagram

Instagram este un loc fantastic în care poți să umanizezi compania ta printr-o atitudine foarte prietenoasă. Conform unui studiu publicat de Facebook, utilizatorii care folosesc Instagram percep companiile care au conturi pe aceasta platformă ca fiind creative si fun așa că dacă băutura noastră ar fi un cocktail, atunci Instagram ar fi locul perfect pentru promovare. Câteva informații despre această platformă:

  • Instagram are peste un miliard de utilizatori
  • În medie, un utilizator petrece aproximativ 28 minute pe zi folosind această platformă
  • 200 de milioane de utilizatori vizitează cel puțin un profil business în fiecare zi
  • Media de vârstă este 18-30 ani

Youtube

Youtube este locul perfect pentru a promova conținut dinamic (video) și de a interacționa cu audiența ta. Youtube ar fi platforma perfectă dacă băutura noastră ar fi o bere, în special una artizanală. Audiența este foarte variată, unii utilizatori folosesc Youtube pentru a învăța lucruri noi, alții pentru a viziona clipuri cu animale de companie sau doar pentru a asculta muzică, așadar există potențial pentru orice tip de produs promovat. Câteva informații despre Youtube:

  • Youtube are peste 2.1 miliarde de utilizatori activi
  • În fiecare zi se urmăresc peste 1 miliard de ore de video
  • Este al treilea cel mai popular motor de căutare (incredibil, nu?)
  • 60% dintre utilizatori vor cumpăra ceva după ce au urmărit un clip pe Youtube

Snapchat

Cu toate că au trecut deja 13 ani de la lansare (2011), Snapchat încă mai are aura unei platforme fresh care uneori nu e suficient de lustruită. Este o platformă ideală pentru companii tinere, nonconformiste și cărora nu prea le pasă de ce cred alții. Revenind la băutura noastră fictivă, Snapchat ar fi platforma ideală pentru promovarea unui cidru de mere făcut la țară. Câteva cuvinte despre Snapchat:

  • Snapchat are peste 347 milioane de utilizatori zilnici
  • 64% dintre utilizatori au sub 34 de ani
  • Un utilizator de Snapchat deschide camera video a aplicației de cel puțin 20 ori în fiecare zi

TikTok

O platformă foarte controversată, TikTok se axează strict pe entertainment. Are cea mai tânără audiență dintre toate platformele de social media iar companiile care își promovează produsele aici trebuie să se aștepte la schimbări dramatice în preferințele utilizatorilor. Dacă ar trebui să promovăm băutura noastră fictivă, aceasta ar trebui să fie carbogazoasă, cu un gust atipic și îmbuteliată în cea mai ciudată sticlă cu putință.

Câteva date despre TikTok:

  • TikTok are peste 1 miliard de utilizatori în fiecare lună
  • 70% dintre utilizatori au sub 30 de ani
  • Un utilizator petrece în medie 38 de minute pe TikTok în fiecare zi

Ai nevoie de ajutor în dezvoltarea sau promovarea unui website?

Te putem ajuta noi, lasă-ne un mesaj și îți oferim consultanță gratuită.

Ai nevoie de mai multe servicii? Îți oferim un pachet complet care include dezvoltare website, consultanță si hosting începând de la doar 100 euro/lună. Află mai multe aici.

Am nevoie de consultanță

Alte articole interesante…

0 Comentarii