Oamenii cumpără online din ce în ce mai mult, așa ca o strategie SEO de succes este vitală pentru un site de ecommerce, mai ales că în ziua de azi, competiția este extrem de mare..
Creșterea numărului de retaileri exclusiv online fac ca obținerea de vizibilitate online în rezultatele de căutare să fie mai dificilă ca niciodată. Să aduci site-ul tău de ecommerce în fața potențialilor clienți poate părea o luptă în gol când simți că site-ul tău este pierdut în imensitatea internetului. Nu trebuie să fie așa!
Un studiu recent a demonstrat că SEO (și implicit creșterea organică) are o contribuție de 63% din totalul vânzărilor marilor lanțuri de magazine online, precum Decathlon sau Amazon.
Nu este de ajuns să ai un site cu prețuri bune. Imaginează-ți că vinzi pește într-o piață de pește; tu și alte o sută de mii de tarabe. În piața de pește e o singură intrare. Degeaba ai tu cel mai bun pește dacă vocea ta nu se aude peste a celorlalți, nu-i așa?
SEO este fix asta: țipi mai tare decât competiția. Folosește SEO ca să ajungi primul în Google, căci asta e tot ce contează!
Înțelegerea tacticilor menite să crească șansele ca site-ul tău să apară în rezultatele căutării poate avea un impact pozitiv asupra clasamentelor și profiturilor tale.
Acest articol definește SEO-ul pentru ecommerce, discută diferențele față de SEO-ul standard, explică importanța acestuia și prezintă cinci strategii utile de SEO pentru comerțul electronic care te pot ajuta să aduci trafic organic pe site-ul tău.
Ce este SEO pentru ecommerce?
Simplu spus, SEO pentru comerțul electronic înseamnă optimizarea unui magazin online cu scopul de a crește clasamentul site-ului în pagina de rezultate a motoarelor de căutare (SERP). Asta îi crește vizibilitatea, aducând trafic relevant pe site-ul magazinului și, în cele din urmă, crescând vânzările de produse.
Cum Diferă de SEO-ul Tradițional?
Toate strategiile SEO sunt destinate să îmbunătățească clasamentele motoarelor de căutare. În timp ce SEO-ul tradițional vizează atragerea vizitatorilor pe un site prin optimizarea diferitelor pagini web, SEO-ul pentru ecommerce încearcă să atragă clienții să cumpere dintr-un magazin online prin optimizarea paginilor de produse.
De ce este important SEO-ul pentru site-urile de ecommerce?
SEO-ul îți permite să ajungi la potențiali cumpărători fără a plăti pentru reclame. Cea mai eficientă metodă de a atrage oameni pe site-ul tău este să te asiguri că apare în SERP-uri pentru a fi găsit. Un site care nu se clasează bine în rezultatele motoarelor de căutare poate la fel de bine să nu existe. Citește ghidul complet SEO 2024 pentru o analiză mai amănunțită despre cum să îți îmbunătățești site-ul.
5 Strategii Eficiente de SEO pentru Comerț Electronic
- Optimizează structura site-ului pentru navigare ușoară atât pentru motoarele de căutare cât și pentru utilizatori. Fă fiecare pagină de produs ușor accesibilă în trei sau mai puține clicuri de la pagina principală pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului și a preveni părăsirea prematură a site-ului.
- Găsește și încorporează cuvinte cheie relevante pentru produse. Analizează volumul de căutare, costul pe clic și alte metrici, precum și site-urile concurenților pentru a găsi cuvinte cheie potrivite. Încorporează cuvintele cheie în textul ancoră și în descrierea produsului. Cuvintele cheie lungi sunt optime pentru comerțul electronic.
- Concentrează-te pe optimizarea paginilor de produse și categorii. Paginile de categorii ar trebui să includă cuvinte cheie relevante și să informeze utilizatorii ce să aștepte pe paginile de produse. Paginile de produse ar trebui să încorporeze cele mai importante cuvinte cheie în URL, metadate, conținutul principal și textul alternativ al imaginilor.
- Scrie descrieri detaliate și captivante ale produselor. Pe lângă numele produsului, prețul și o fotografie, include informații utile precum utilizările și beneficiile, opțiunile de culoare și dimensiune, dimensiuni, instrucțiuni și recenzii ale utilizatorilor. Nu uita de cuvintele cheie și de un îndemn la acțiune!
- Creează o structură clară de legături interne. Breadcrumbs-urile orientează și ghidează utilizatorul pe site, facilitând navigarea pentru clienți și motoarele de căutare. Asigură-te că faci legături către oferte de produse similare și postări relevante pe blog pentru a menține utilizatorii pe site mai mult timp și a încuraja o achiziție.
Concluzie
O strategie SEO bună pentru ecommerce poate îmbunătăți vizibilitatea magazinului tău prin clasamente și, în cele din urmă, pot crește vânzările și veniturile.
Urmează tacticile prezentate mai sus pentru a te asigura că magazinul tău online poate fi găsit, este ușor de navigat și va genera profituri.
SEO-ul pentru comerțul electronic este exact ceea ce ai nevoie pentru a ajuta site-ul tău să iasă în evidență și să atragă utilizatori care caută să cumpere ceea ce vinzi.